Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?
Ik reageerde meer dan 15 jaar geleden op een advertentie in de krant voor administratief medewerker. De advertentie was van Schulinck, dat toen nog net geen onderdeel van Wolters Kluwer was. Met mijn achtergrond als juridisch vertaler Duits en Italiaans heb ik ook nog een tijdje op de vakredactie gewerkt in combinatie met mijn werk op de administratie. Uiteindelijk zijn cijfers toch meer iets voor mij, dus ben ik daarin verder gegaan. Ik doe mijn werk nog altijd met veel plezier!
Wat houdt jouw functie in?
Ik houd me bezig met de backoffice: klantregistratie, facturatie, ik assisteer bij het opstellen van de begroting en ik voorzie de organisatie van klantinformatie. Daarnaast ben ik de schakel tussen de administratie en sales. Een brede functie en dat vind ik er ook zo leuk aan.
Hoe draagt jouw werk bij aan het welzijn van onze gemeenteklanten?
Ik draag bij aan het welzijn en werkplezier van onze klanten door ervoor te zorgen dat alle backofficesystemen zo draaien dat de facturatie vlekkeloos verloopt en dat alle nieuwe klanten probleemloos worden aangesloten op de kennisbanken. De klant moet direct aan de slag kunnen. Gemeenten gaan ook steeds vaker samenwerken, waardoor er wijzigingen in de contracten moeten worden gedaan. Ook dat moet soepel verlopen, anders levert het irritatie op. Ik doe mijn werk altijd in samenspel met verschillende afdelingen. Sales moet bijvoorbeeld goede afspraken maken met de klant en ook weten wat wel en niet kan op ICT-gebied. Ik heb daarom ook regelmatig overleg met Sales en ICT.
Welk onderdeel van je werk is voor jou een echte uitdaging?
Toen ik begon bij Schulinck maakten we alle facturen nog in Excel. Sinds we onderdeel zijn van Wolters Kluwer is dat natuurlijk volledig geautomatiseerd. We sluiten steeds meer op de systemen van Wolters Kluwer aan en daar zit nog volop uitdaging. We zijn nu bezig met de uitrol van de Benelux-organisatie en ook daar gaan we alle systemen op elkaar laten aansluiten. We moeten daarvoor migreren naar een nieuwere versie van onze software. Dat is spannend, het is een samenspel tussen allerlei collega’s. Om dat aan de achterkant allemaal in goede banen te leiden is geen gemakkelijke taak. Maar we hebben een fantastisch team, dus ik heb er alle vertrouwen in. Het is leuk om te zien hoe de organisatie in zijn geheel steeds professioneler wordt.
Wat is er leuk aan het werken bij Wolters Kluwer?
Het heeft veel voordelen om voor een grote organisatie te werken. Ik heb 10 jaar in de OR gezeten van Wolters Kluwer Nederland en heb daardoor het complete plaatje in beeld. Dat is heel leerzaam. Ik kom met heel veel mensen in aanraking en kan veel kennis opdoen. Tegelijk zijn we als Schulinck nog altijd een eigen club binnen het grote Wolters Kluwer. Dat is niet alleen onze eigen verdienste, maar ook van Wolters Kluwer: zij zien de meerwaarde van onze manier van dienstverlenen. Verder vind ik het leuk dat ik kan bijdragen aan de ontwikkeling van de organisatie.
Wat doe je in je vrije tijd?
Ik houd van Italiaans koken en ga graag naar Italië om vrienden op te zoeken en te wandelen in de bergen.