Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen en wat houdt je baan in?
Ik heb aan de HTS informatica gestudeerd en heb daarna veel verschillende banen in de ICT gehad. Een aantal jaren geleden kwam ik bij Liaan terecht, in eerste instantie als helpdeskmedewerker en consultant, later als configuration consultant. Liaan is sinds 2018 onderdeel van Wolters Kluwer en heet sindsdien Schulinck Informatiemanagement. Als configuration consultant ondersteun ik klanten bij het opstellen en maken van formulieren die worden gebruikt ter ondersteuning van de werkprocessen van de klant. Dat kan een aanvraagformulier zijn voor burgers van een gemeente, maar ook voor interne processen. Naast dat ik graag mensen help, vind ik het leuk om analytisch bezig te zijn en complexe vraagstukken op te lossen en te bouwen.
Wat wil je bereiken voor je klanten?
Een formulier moet goed aansluiten bij het beleid van de klant. Ik probeer altijd een zo optimaal mogelijk formulier te bouwen, dat de klant ondersteunt in zijn werkproces en dat volledig in dat proces kan integreren. Ik wil bereiken dat én de burger blij is met de vereenvoudigde aanvraag – onder andere door voorinvullen van reeds bekende gegevens – én de klant die in zijn werkzaamheden wordt ondersteund doordat veel beoordelingen al in het formulier zijn opgenomen. Bij Schulinck Informatiemanagement bieden we niet alleen een intelligent formulier, maar ook alle gewenste documenten, een omgeving om de aanvraag te beoordelen en het doorzetten naar backoffice systemen. Het gehele proces is volledig beveiligd.
Wat zie je voor ontwikkelingen in je werk?
Vroeger waren online formulieren eigenlijk digitale pdf’jes die op een website werden geplaatst. Dat is al lang niet meer zo: er zit veel intelligentie in. In onze formulieren worden in principe alleen vragen gesteld waar die echt nodig zijn en we maken ook gebruik van ‘prefill’ – voorinvulling – met de gegevens die bij de klant al bekend zijn en die gebruikt mogen worden in het formulier. Het platform waarmee wij formulieren maken is voortdurend in ontwikkeling en één van de voordelen daarvan is dat we steeds sneller kunnen bouwen. Indien mogelijk maken we gebruik van reeds bestaande formulieren om sneller tot een resultaat te komen. Wensen van klanten worden door ons vaak en op korte termijn gerealiseerd. En wat zo leuk is: waar medewerkers bij de klant eerst niet enthousiast waren over het veranderen van hun werkzaamheden, komen ze nu vaak zelf al met voorstellen om aanvragen te digitaliseren. Ook buiten het sociaal domein.
Wat ga je in de komende tijd oppakken?
We werken nu met name voor het sociaal domein en daarin kunnen we gebruik maken van prefill. Die mogen we niet gebruiken voor andere domeinen. Daarvoor willen we graag een oplossing vinden, zodat we ook meer mogelijkheden hebben om formulieren buiten het sociaal domein te bouwen. We willen op meer koppelvlakken van bijvoorbeeld zaaksystemen of backoffice systemen aansluiten, afhankelijk natuurlijk van de wensen van onze klanten. Onze dienstverlening wordt steeds uitgebreider. We houden onze klanten regelmatig op de hoogte van de nieuwe functionaliteiten en wat zij daaraan kunnen hebben.
Wat zijn de voordelen aan het werken bij Wolters Kluwer?
Wolters Kluwer heeft een groot bereik en grote naamsbekendheid. Doordat we een onderdeel van Wolters Kluwer zijn geworden kunnen we een veel grotere markt bereiken en zijn we als klein onderdeel ook minder kwetsbaar. Als Schulinck Informatiemanagement worden we relatief vrij gelaten: Wolters Kluwer heeft veel vertrouwen in onze ontwikkeling en resultaten. En er zijn doorgroeimogelijkheden voor wie dat wil.
Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport regelmatig in de sportschool, ik golf, wandel, fiets en houd van koken.