Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?
Ik werkte bij een organisatie die oplossingen biedt op het gebied van archief- en informatiebeheer voor de zakelijke markt. Ik deed mijn werk volledig vanuit thuis en er was weinig toekomstperspectief. In mei 2023 werd ik benaderd door een recruitmentbureau, voor een interessante functie bij Wolters Kluwer. Na het lezen van de functieomschrijving en het gesprek met de recruiter was ik heel enthousiast. Vooral de afwisselende werkzaamheden, zoals het uitvoeren van marketingcampagnes, het maken van marketingplannen en het delen van databevindingen spraken mij aan. Maar ook de mogelijkheid tot hybride werken vond ik interessant. Ik ging op gesprek bij Wolters Kluwer en werd aangenomen. Op 1 juli 2023 ben ik vol enthousiasme aan de slag gegaan.
Waarom ben uitgerekend jij een expert op het gebied van marketing?
De laatste jaren heb ik me verdiept in de diverse aspecten van marketing, zoals google analytics, SEO, SEA, e-mail marketing, social media, content creatie en content marketing. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik een allround marketeer ben geworden. Daarnaast heb ik bij diverse organisaties in de marketing-keuken mogen kijken en heb ik mijn periode als zelfstandig ondernemer als zeer leerzaam ervaren. Door mijn brede ervaring kan ik me goed inleven in de agenda van een ander.
Wat houdt jouw functie precies in?
Mijn belangrijkste taken zijn het duidelijker op de kaart zetten van de databank Schulinck Omgevingsrecht met de inhoudelijke helpdesk en de opleidingen voor de Belgische markt. En deze te laten groeien door middel van marketingcampagnes. Hierbij is het belangrijk dat we onze ‘thought leadership positie’ verder uitbouwen. Dat doen we door het inzetten van middelen die traffic naar de website genereren, zoals whitepapers, infographics en testimonials. Input van collega’s en samenwerken met externe bureaus spelen hierbij een belangrijke rol. Daarnaast ben ik ook verantwoordelijk voor het inzichtelijk maken van de behaalde resultaten, zodat er aanbevelingen kunnen worden gedaan. Omdat ik hier nog maar kort werk, ben ik momenteel als een spons alle informatie aan het opnemen, zodat ik mijn functie naar beste kunnen kan uitvoeren.
Welk onderwerp binnen je vakgebied vind je het meest interessant en waarom?
Het inzichtelijk maken van de cijfers en op basis hiervan juiste conclusies trekken en aanbevelingen doen, vind ik interessant en leerzaam. Ik vind het belangrijk om vooruit te denken waaróm we bepaalde cijfers willen achterhalen en wat de meerwaarde is van het inzichtelijk maken van bepaalde data. Cijfers geven inzicht in de ‘wat-vraag’ maar geven geen antwoord op de ‘waarom-vraag’. Ik wil niet te snel conclusies trekken en juist ook de ‘waarom-vraag’ onderzoeken.
Welke veranderingen heb je gezien de afgelopen jaren in jouw vakgebied?
We zien dat artificial intelligence (AI) zich verder ontwikkelt en deze ontwikkeling zien we ook terug in de tools en systemen die we gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan Google Ads, waarbij steeds minder handelingen nodig zijn om steeds doelgerichtere campagnes op te zetten. Systemen worden complexer en uitgebreider en dat vertaalt zich ook weer in de verwachtingen die mensen hebben van systemen.
Wat maakt het werken bij Wolters Kluwer zo leuk?
Werken voor een international onder de paraplu van Schulinck met korte lijnen en een transparante en open cultuur maakt het werken bij Wolters Kluwer heel leuk. Iedereen is hier toegankelijk, ongeacht niveau en er is een duidelijke teamspirit aanwezig. Je kunt je hier doorontwikkelen en blijven groeien.
Wat wil je graag bereiken voor onze gemeenteklanten?
Ik wil graag bereiken dat klanten de meerwaarde van de databank en de bijbehorende helpdesk zelf ervaren. Hoe fijn is het als een collega met een bepaalde expertise op vakantie gaat en je de gewenste informatie gewoon zelf kunt opzoeken in onze databank? Of dat er geen extra kosten aan externe juristen hoeft te worden besteed, omdat je gebruik kunt maken van de helpdesk die binnen 2 werkdagen antwoord geeft op je vraag? Daarnaast ondersteunen we ook graag gemeenten die geen klant zijn door belangrijke informatie te delen op onze website, zoals waardevolle opinies, nieuws en infographics.
Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd vind ik het leuk om naar de bios en uit eten te gaan. Ik houd van gamen en ga graag op vakantie om nieuwe culturen en omgevingen te leren kennen. Verder ga ik op z’n tijd naar musicals of evenementen. Thuis mag ik graag lezen en puzzelen. Daarnaast kan ik ook genieten van een mooie wandeling en krijg ik meer energie als ik dagelijks sport.