Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?
Ik heb jarenlang vanuit een bedrijf als werkplekbeheerder in de buitendienst gewerkt. Ik loste storingen en problemen op bij de klanten op kantoor en ik richtte kantoortuinen in met nieuwe apparatuur. Het reizen werd me wat teveel, daarom ben ik op een dag bij een wervingsbureau naar binnen gelopen, op zoek naar een nieuwe baan. Ik ben bij een paar verschillende bedrijven op gesprek geweest en het laatste gesprek was bij Wolters Kluwer Schulinck. De combinatie van informeel en professioneel sprak me zo aan dat ik wist: deze baan moet het worden!
Wat zijn jouw taken binnen je functie?
Ik ben applicatiebeheerder, maar in de praktijk vooral eerste aanspreekpunt voor vragen en storingen rondom de online producten. Zowel de externe klanten als de collega’s komen in die gevallen eerst bij mij terecht. Ik ga dan kijken met het ontwikkelteam hoe we problemen zo snel mogelijk kunnen verhelpen en wensen zo goed mogelijk kunnen realiseren. Ik monitor dagelijks alle online producten op de juiste werking en grijp waar nodig in. Van inlogproblemen tot wegwijs maken in de kennisbank, de vragen zijn heel divers. Een fijne, afwisselende baan: ik houd erg van klantcontact. Mij moet je niet in mijn eentje achter een bureau in een kamertje zetten.
Wat wil je bereiken voor je gemeenteklanten?
Het mooiste vind ik als een wat geïrriteerde klant aan het eind van het gesprek weer lacht omdat de problemen die hij of zij ondervond zijn opgelost. Het vinden van een goede en snelle oplossing voor ieder probleem, dat is in het kort wat ik wil bereiken.
Welke ontwikkelingen zie je op jouw vakgebied?
In een wat verder verleden vroeg er wel eens iemand aan me wat ik nou toch met een computer moest. Dat kunnen we ons nu niet meer voorstellen! De digitale ontwikkelingen gaan zo snel… wat nu nog onnodig lijkt, is over een paar jaar misschien niet meer weg te denken. Nog niet heel lang geleden waren de kennisbanken nog papieren handboeken, waarvoor papieren updates per post werden verstuurd. Nu staat alles netjes en overzichtelijk online en zijn wijzigingen binnen de kortste keren verwerkt, zodat de kennisbanken altijd up to date zijn. In de pandemie hebben we ook gezien wat er op afstand allemaal kan, als je de juiste digitale middelen hebt.
Wat zijn je speerpunten voor de komende tijd?
We zijn druk bezig onze systemen te optimaliseren. Een speerpunt voor mij persoonlijk is daarnaast dat ik het team In-Form, dat slimme digitale formulieren bouwt en integreert in gemeentelijke systemen, verder ga ondersteunen. Ik ga ze helpen met het ontwikkelen van die digitale formulieren. Een nieuwe uitdaging waar ik veel zin in heb!
Wat maakt het werken bij Wolters Kluwer leuk?
We werken in een uiterst professioneel bedrijf, maar in een informele sfeer. Iedereen is gelijk. Als je met een idee komt, wordt er echt naar je geluisterd. Dat kan een werk gerelateerd idee zijn, maar ook iets anders. Toen ik hier kwam werken, was er bijvoorbeeld geen bedrijfsborrel. Toen ik dat aankaartte, mocht ik het meteen gaan regelen! Ook heb ik heel leuke collega’s, een enkele mag ik zelfs vriend(in) noemen.
Wat doe je in je vrije tijd?
Tijdens de pandemie heb ik een puppy geadopteerd en sindsdien ben ik vaak in de natuur te vinden voor lange wandelingen. Verder kijk ik graag voetbal of Formule 1 met vrienden. Ik houd van koken voor familie en vrienden – en daar word ik steeds beter in!