Hoe ben je bij Wolters Kluwer terecht gekomen?
Ik heb Internationale Bedrijfscommunicatie in Nijmegen gestudeerd en werk al meer dan 20 jaar in de marketing en communicatie, vooral business-to-business. Op LinkedIn had ik aangegeven dat ik open stond voor een nieuwe uitdaging. Ik werd benaderd door een recruiter en werd al snel enthousiast van de functiebeschrijving en het takenpakket van deze baan. Zo ging het balletje rollen… en sinds 1 september 2024 werk ik bij Wolters Kluwer.
Wat is jouw takenpakket?
De nadruk van mijn taken ligt op digitale marketing en data. Ik houd me bezig met de vragen: hoe kunnen we data slim gebruiken om onze marketing effectiever te maken? Wat kunnen we uit analytics halen? Het is mijn taak om het team van inzichten te voorzien. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de marketing van Schulinck in Vlaanderen en voor Schulinck In-Form.
Wat spreekt je aan in digitale marketing?
Wat mij aanspreekt is de mogelijkheid om steeds meer maatwerk te leveren in de communicatie naar en met klanten. Door inzichten in de effecten van onze marketinginspanningen weten we steeds beter waar klanten wel en niet voor warmlopen. En kunnen we klanten dus gerichtere en relevantere info aanbieden. Een welkome ontwikkeling in een tijd waarin we overspoeld worden met informatie.
Welke veranderingen heb je gezien de afgelopen jaren?
Het is mooi om te zien hoeveel we met data kunnen doen, juist ook goede dingen. Niet iedereen wordt direct blij als je over tracking cookies begint. Mensen vinden het niet prettig dat hun gedrag online ‘gevolgd’ wordt. Best tegenstijdig als je bedenkt dat we allemaal veel moeite doen om volgers te krijgen op Instagram en andere socials. De uitdaging is dus om data op een goede manier te gebruiken. Daar zetten we bij Wolters Kluwer vol op in.
Wat wil je graag bereiken voor onze gemeenteklanten?
Ik wil de gemeenteklanten graag relevante informatie bieden op het juiste moment en zorgen dat ze antwoorden krijgen op hun vragen. Zo kunnen onze klanten hun werk gemakkelijker doen en kunnen zij op hun beurt hun klanten, de burgers, sneller helpen. Een win-win wat mij betreft. Ik werk met name voor gemeenten in Vlaanderen. Daar biedt Wolters Kluwer juridische ondersteuning op het gebied van het omgevingsrecht. Gemeenteklanten kunnen via een proefabonnement kennismaken met de databank en ervaren hoe deze hen in hun job kan helpen.
Wat maakt werken bij Wolters Kluwer leuk?
Wolters Kluwer is een groot bedrijf waar de zaken goed geregeld zijn. Er zijn veel gespecialiseerde afdelingen, functies en mensen. Er zit dus veel kennis in de organisatie. Tegelijk is het onderdeel waar ik zit heel hands-on en zijn we wendbaar. Die twee culturen samen maken het werk heel leuk. De collega’s zijn heel benaderbaar en betrokken, dat maakt het samenwerken prettig.
Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd houd ik van lezen, muziek luisteren – steeds meer vinyl – en eropuit gaan met familie en vrienden. Dat kan een bezoek aan een stad of restaurant zijn – het bourgondische zit in me – of een bezoek aan de bioscoop, bij voorkeur voor een spannende film waarin ik als detective kan meedoen. Daarnaast houd ik van reizen en maak ik graag kennis met nieuwe culturen in Europa en daarbuiten.