Als overheid werkt u bij de behandeling van vergunningaanvragen samen met bijvoorbeeld andere overheden, omgevingsdiensten en veiligheidsregio’s. Dit kan digitaal via de SWF van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO). Er zijn 2 manieren om samen te werken met de Samenwerkfunctionaliteit. Via het webportaal en via uw eigen eigen zaak- of vergunningensysteem.
Samenwerkingen herstellen na 1 september
Door de nieuwe versie van de SWF zijn samenwerkdossiers die u vóór 1 september heeft gemaakt, niet meer toegankelijk ná 1 september. Dat geldt voor dossiers die u heeft gemaakt in het webportaal van de Samenwerkfunctionaliteit. En voor dossiers in uw eigen zaak- of vergunningensysteem. Deze ontoegankelijke samenwerkdossiers worden allemaal verwijderd. Als u documenten of gegevens in deze dossiers wilt bewaren, moet u deze zelf veiligstellen vóór 1 september.
- Als u via het webportaal van de SWF samenwerkt met uw ketenpartners, kunt u vanaf 1 september meteen weer nieuwe samenwerkingen starten. Vergunningaanvragen en meldingen van voor 1 september, blijven wél beschikbaar. Alleen de samenwerkdossiers niet. U kunt voor het behandelen van oudere aanvragen opnieuw samenwerkingen starten.
- Als u met uw ketenpartners samenwerkt via uw eigen zaak- of vergunningensysteem, moet uw leverancier uw software aansluiten op de nieuwe versie. Zodra de nieuwe software beschikbaar is, kunt u opnieuw samenwerkingen starten.