Behandelt u aanvragen en meldingen uit het Omgevingsloket bij een gemeente, omgevingsdienst of provincie? Of werkt u bij een klantcontactcentrum of bent u communicatiemedewerker bij een van deze organisaties? Dan is onderstaande informatie belangrijk voor u.
Nieuwe formulieren voor informatieplichten
Zoals eerder aangekondigd verhuizen de vragen over bouw- en sloopveiligheid en stikstofemissie naar 2 aparte informatieformulieren.
Het gaat om de volgende 2 nieuwe formulieren:
- Veiligheid bij het uitvoeren van bouw- of sloopwerkzaamheden – Informatie (Rijk)
- Stikstofemissie bij het uitvoeren van bouw- of sloopwerkzaamheden – Informatie (Rijk)
Deze vragen staan nu in deze formulieren, die daarvoor worden aangepast:
- Slopen van een bouwwerk of gedeelte daarvan of asbest verwijderen – Melding
- Bouwactiviteit (technisch) – Aanvraag vergunning
- Bouwactiviteit (technisch) – Melding
In de 3 aangepaste formulieren worden aanvragers gewezen op de nieuwe informatieplichten die gelden.
Meer over de nieuwe formulieren leest u in het eerdere nieuwsbericht
Nieuwe formulieren over bouw- en sloopveiligheid en stikstofemissies per 1 mei in Omgevingsloket.