Ik ben Hortense Janssen en werk sinds september 2024 bij Schulinck Marketing als sr. digital marketing specialist. In deze functie houd ik me bezig met data en met campagnes. En werk ik voor Schulinck In-Form.
Hoe ziet mijn werkdag eruit?
Heel divers. Google Analytics en diverse dashboards staan altijd ‘open’. Ik analyseer geregeld wat het effect is van alle marketing inspanningen. Of het nu gaat om emailings, paid search campagnes of LinkedIn posts, we willen inzicht hebben in welke acties goed ontvangen worden. Zodat we onze marketing activiteiten kunnen optimaliseren en nog beter kunnen afstemmen op de behoeften van de doelgroep.
Dat betekent ook geregeld sparren met collega’s van het team opleidingen en marketing, met de vakredactie en met sales. Samen delen en verzamelen we alle inzichten en bepalen we de aanpak. Niet onbelangrijk, met klanten hebben we ook direct contact. Bv tijdens de klantendag van Schulinck In-Form die ik begin oktober bijwoonde. Want hoe belangrijk data ook zijn, live ontmoetingen met klanten zijn enorm waardevol en leuk!
Voordat ik bij Wolters Kluwer kwam, werkte ik als marketing & communicatiemanager bij LIOF, een regionale ontwikkelingsmaatschappij die ondernemers op weg helpt met innovaties die maatschappelijke uitdagingen aanpakken. Daarvoor heb ik een paar jaar voor een internationaal chemisch bedrijf gewerkt en langere tijd bij pensioenuitvoerder APG. Altijd in het vakgebied marketing & communicatie.
In mijn vrije tijd geniet ik van ‘murder mysteries’, zowel op beeld als op schrift. Vanaf de start denk ik mee over motief, middelen en gelegenheid. Ook ga ik graag met vrienden en familie op pad waarbij lekker eten en drinken een centrale rol spelen.